dizajn razmišljanja

Dizajn razmišljanja u poslovanju

  • 6 min čitanja

Rating

Gdje god se okrenete, ljudi govore o važnosti dizajna u modernom poslovnom okruženju. Počevši od web stranica, mobilnih aplikacija i SaaS-a, dizajn često igra ključnu ulogu u uspjehu ili neuspjehu proizvoda. 

Steve Jobs je bio jedan od ljudi koji su zaslužni za renesansu dizajna. On je poticao potrošače da očekuju stvari koje ne samo da izgledaju odlično, već su i dizajnirane tako da imaju smisla. Istina je da odličan dizajn čini stvari privlačnijima i korisnijima, korisnika čini produktivnijim, a sve to dovodi do većeg zadovoljstva. 

Neki od vodećih svjetskih brendova kao što su Apple, Google, Samsung i GE brzo su usvojili ovaj pristup. Danas se dizajn razmišljanja uči na vodećim sveučilištima diljem svijeta, uključujući Stanford, Harvard i MIT. 

Što je dizajn razmišljanja i zašto je tako popularan? Zbog izuzetnog uspjeha tvrtki koje su vođene dizajnom, dizajn se uvelike razvio izvan izrade različitih objekata.

Organizacije žele naučiti razmišljati kao dizajneri i primjenjivati načela dizajna na samom radnom mjestu. 

U ovom ću članku opisati što je dizajn razmišljanja i kakvu ulogu ima u poslovanju.

Što je dizajn razmišljanja?

Prema Interaction Design Foundation-u, dizajn razmišljanja je: iterativan proces u kojem nastojimo razumjeti korisnika, izazvati pretpostavke i redefinirati probleme u pokušaju identificiranja alternativnih strategija i rješenja koja možda neće biti odmah vidljiva na početnoj razini razumijevanja. 

Tim Brown, izvršni direktor IDEO-a, definirao ga je kao:

"Dizajn razmišljanja se može opisati kao disciplina koja koristi dizajnerski senzibilitet i metode za usklađivanje potreba ljudi s onim što je tehnološki izvedivo i što održiva poslovna strategija može pretvoriti u vrijednost za kupca i tržišnu priliku."

Obje definicije su pomalo komplicirane, pa idemo jednostavnije definirati pojam dizajn razmišljanja. 

Dizajn razmišljanja je proces i skup alata s inovativnim idejama koje su i poželjne korisnicima, održive za organizaciju i tehnički izvedive.

Ova slika odlično prikazuje definiciju dizajn razmišljanja:

dizajn razmišljanja

Izvor


Dizajn razmišljanja se temelji na potrebama korisnika. Iz ovog razloga je tako blizak pojmu korisničkog iskustva, odnosno user experienca (UX). Započinje empatijom koja služi za stjecanje uvida koji mogu otkriti nove i neistražene načine pogleda na stvari.  

Uočeni problem ili izazov je preoblikovan. Također potiče suradnički, multidisciplinarni timski rad kako bi se iskoristile vještine, osobnosti i način razmišljanja mnogih u svrhu rješavanja višestrukih problema. 

Naposljetku, primljenjuje se konvergentni stil razmišljanja kako bi se došlo do nekoliko mogućih rješenja. Slijedi testiranje rješenja i izbor najboljeg nakon primanja povratne informacije od strane korisnika. 

Definirajuća osobina dizajn razmišljanja je činjenica da je uvijek usmjeren na korisnika. Drugim riječima, stavlja korisnika na prvo mjesto, odnosno u središte te dolazi do različitih rješenja i bira ono koje će najbolje zadovoljiti potrebe korisnika. 

Faze dizajn razmišljanja

Danas postoje mnoge varijante procesa dizajn razmišljanja, a najčešće imaju od tri do sedam faza ili koraka. Međutim sve su varijante vrlo slične.

U ovom članku ću govoriti o šest faza modela koji je opisao NN Group, a sastoji se od slijedećih faza:
  • Empatija: provedite istraživanje kako bi razvili znanje o tome što vaši korisnici rade, govore, misle i osjećaju.
  • Definiranje (problema): kombinirajte sva vaša istraživanja i promatrajte gdje se nalaze problemi vaših korisnika. Utvrđujući potrebe svojih korisnika počnite naglašavati mogućnosti za inovacije.
  • Ideacija: Nakon što ste razumjeli svoje korisnike i njihove potrebe, definirajte problem s kojim se suočavaju, vrijeme je da razmislite o mnogim inovativnim idejama kako bi riješili problem. 
  • Prototip: Izgradite realan prototip za vaše ideje i primite interne povratne informacije. 
  • Test: Od korisnika zatražite povratne informacije. Pokušajte utvrditi da li vaše rješenje dovodi do rješavanja problema koje korisnici imaju i da li poboljšava njihovo korisničko iskustvo.
  • Implementacija: Pobrinite se da se vaše rješenje materijalizira i da poboljša korisničko iskustvo.

U nastavku donosimo vizualan prikaz faza:


dizajn razmišljanja

Izvor


Iako se gore opisane faze obično koriste u web dizajnu (na primjer, pri kreiranju nove web stranice), načela koja stoje iza njih se mogu koristiti na organizacijskoj razini, kao inovativan pristup rješavanju problema.

Zaključak

Ne morate biti dizajner da bi razmišljali na ovaj način. Načela dizajn razmišljanja se mogu primijeniti na čitavu organizaciju kao način rješavanja problema u poslovanju.

Organizacije uče kako misliti kao dizajneri. One primjenjuju načela dizajna na samo radno mjesto.

Mnogi su primjeri organizacija koje su ostvarile značajan uspjeh u primjeni metoda dizajn razmišljanja u poslovanju.

Nadam se da vam je ovaj članak pomogao da bolje razumijete što je dizajn razmišljanja i kako on može pomoći organizacijama da ostvare svoje poslovne ciljeve. Ako imate bilo kakvih pitanja o načinu na koji možete primijeniti ove metode na vaše poslovanje, kontaktirajte nas i rado ćemo vam pomoći.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni