direkt marketing

Direkt Marketing, Millennialsi i Razglednice, funkcioniraju li u 2019.?

  • 6 min čitanja

Rating

Danas, u svijetu koji je prepun digitalnih tehnologija i internet kanala, marketing tehnike koje su se ranije primjenjivale izgledaju zastarjelo. Primjer "zastarjele" tehnike je pošta. 

No, direkt marketing je i danas izvrstan način da privučete svoju publiku. Osobito u posljednje vrijeme jer su potrošači zatrpani digitalnim oglašavanjem. 

Direkt marketing je oblik marketinga koji tvrtkama omogućuje izravnu komunikaciju s klijentima. Direkt marketing kanali uključuju različite medije kao što su telefonski pozivi, pošta, sms-ovi, e-mailovi, telemarketing, reklame, letci, katalozi i komunikaciju osobno. 

Budući da se od 90-ih godina prošloga stoljeća široko primjenjuje internet, u današnje vrijeme živimo u Web 2.0 svijetu. Trgovci su se usmjerili na digitalne kanale kako bi promovirali svoje brandove. 

Razumijemo zašto se digitalan marketing primjenjuje toliko često, no treba uzeti u obzir da kombiniranje tradicionalnih marketing tehnika u moderan marketing mix može donijeti odlične rezultate. 

Prednosti

Odličan primjer je korištenje pošte kako bi se pristupilo izravno kupacima. Prema istraživanju stopa izravnog odgovora kupca na poštu se povećala za 43%.

Direktni marketing a osobito pošta nije vođena digitatalno i obraća se izravno kupcu. A ljudi to najčešće cijene. 

Prema Hubspotu, 6 od 10 ljudi provjerava svoju poštu u poštanskom sandučiću.   

Istina je da čak i millennialsi odgovaraju na ovaj marketing pristup koji je u primjeni stoljećima: poštu u sandučiću. 


direkt marketing

Izvor


Nedostaci

Naravno da postoji i druga strana direkt marketinga, a to je neželjena pošta, e-mail ili telefonski poziv. Ove taktike su agresivnije i mogu imati negativan utjecaj na klijenta, te često dovode do negativnog mišljenja o direkt marketingu. 

Pošta je skuplja od e-maila i newslettera, a e-mail ima bolji povrat uloženog (ROI).

Nemojte primjenjivati ovaj način ako mislite da ćete si njime uništiti ugled i dosađivati ljudima s ponudom koja ih ne zanima. 

Sada kada smo definirali direkt marketing, pogledajmo koje su njegove glavne metode. 

Direkt marketing metode

Tri su glavne metode ili vrste direkt marketinga:


Pošta

Kao što smo već spomenuli, pošta je najučinkovitija vrsta direkt marketinga. Pruža prikladan način za prikupljanje informacija o proizvodima koji zanimaju klijente, te koje klijenti mogu naručiti iz udobnosti vlastitog ureda ili doma. 

Pošta ima vrlo visok povrat ulaganja (ROI) i vrlo je mjerljiva. Možete jednostavno napraviti usporedbu koliko ste pošte poslali s brojem konverzija.

Pošta vam omogućuje rad s velikim digital marketing strategijama kojima možete dodati dašak osobnosti.

Telemarketing

Telemarketing je jedna od metoda direkt marketinga koja uključuje pozive ljudima kući ili na posao kako bi zatražili donacije, pitali za mišljenje ili ponekad ostvarili izravnu prodajnu svrhu. 

Primarna korist za poslovanje je povećanje lead generation-a, što tvrtkama omogućuje povećanje baze klijenata i obujma prodaje. 

Telemarketing može biti sjajan način da doprete do vaših klijenata, ali svakako obvezno poštujte zakone koji štite potrošače od agresivnih prodajnih promocija.

E-mail marketing

Uključuje slanje marketing poruka i materijala putem e-maila. Jedna je od najzastupljenijih metoda direkt marketinga. 

Najvažnija prednost je jednostavnost i jeftino dizajniranje, distribuiranje i testiranje. Tvrtke mogu izravno oglašavati putem e-maila i pratiti rezultate.

Funkcionira li direkt marketing?

S obzirom na velik izbor kanala koji su dostupni modernim marketing stručnjacima- od Facebook oglasa do sustava virtualne stvarnosti- ima li smisla koristiti tradicionalne metode kao što su slanje pošte ili telefonski pozivi? Ukratko, da!

Prema United States Direct Marketing Association (izvor):
  • U 2015. godini je poslano 6 milijuna kataloga.
  •  Otkupljeno je više od 2,5 milijardi kupona.
  •  Ukupno je u 2015. godini poslano više od 150 milijuna promocija poštom.
  • 42% primatelja je pročitalo ili skeniralo pošiljke.
  • Stopa odgovora na poštu iznosi 3,7%, za razliku od 2% za odgovore putem mobitela, 1% putem e-maila, 1% putem društvenih medija i 0,2% putem prikaza na internetu.
  • Prosječni ROI putem pošte je između 15 i 17%. 
Ovi podaci su impresivni. Pogledajmo informacije na primjeru Europe. 

Slika u nastavku prikazuje izdatke za direkt marketing u Europi od 2007. do 2017. godine (u milijunima američkih dolara). 


direkt marketing



Izvor


Kao što možete vidjeti na primjeru, troškovi za direkt marketing neprestano rastu tijekom proteklih nekoliko godina. No, da rezultati nisu dobri oglašivači ne bi više toliko novca trošili na metode direkt marketinga. 

Direkt marketing pruža odličan povrat ulaganja, ponekad čak i bolji od plaćenih oglasa. Može raditi samostalno ili kao dio digitalne marketing kampanje.


direkt marketing


Direkt i Digitalni Marketing

Savjetujemo vam da kombinirate stare i nove tehnike. Šaljite personaliziranu poštu i e-mailove.

Mailchimp vam može uvelike olakšati, pogotovo ako imate webshop.

Izradite kampanju za razglednice. Jednom kada je pošaljete, razglednica je dizajnirana kao najfleksibilnija kampanja u Mailchimpu.

Pomoću alata ciljne grupe, pošaljite razglednice širom svijeta, čak i ako još nemate nijednu adresu.

U izvješće kampanje dodajte jedinstveni kupon za generiranje i praćenje kampanji te praćenje napretka prikazivanja.

Kampanju za svoje razglednice možete poslati svojim kontaktima ili novoj publici koja je slična vašim kontaktima. Ako je odlučite poslati novoj publici, Mailchimp će tražiti osobe koje još nisu na vašem popisu ali dijele interese s postojećim kontaktima.

Veći budžet znači mogućnost da privučete što veći broj ljudi.


Izradite svoju razglednicu

Odaberite glavnu sliku za prednju stranu svoje razglednice i dodajte naslov, tekst i logotip na stražnjoj strani.

Možete također dodati i vaučer iz online trgovine, te pregledati sadržaj koji ste dodali.

Nakon što odaberete 
publiku, proračun i sadržajmožete poslati kampanju za svoje razglednice. Imate mogućnost, ako vam tako odgovara, zakazati ispis i isporuku za kasnije.


Zaključak

Neki vjeruju da je direkt marketing mrtav i da za njega nema mjesta u modernom marketing mixu. No, podaci koje imamo nam govore drugačiju priču.

Iako je uz pomoć interneta, digitalni marketing preuzeo dominantnu ulogu, direkt marketing sa svojim tradicionalnim tehnikama pomoću kojih dopire do kupaca ima značajnu ulogu u bilo kojoj marketing strategiji. 

Ako trebate pomoć u direkt marketingu, stojimo vam na raspolaganju.


STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni