
Digitalni marketing – kako započeti?
- 6 min čitanja
- Karla Sambolić
Čuli ste o njemu. Možda ste ga koristili bez da ste točno znali što je. Digitalni marketing. Predstavlja li to jednostavno zujavu riječ ili možda postoji nešto više iza toga?
Pitanje koje se vjerojatno pitate je:
Što je digitalni marketing i treba li moj posao primijeniti digitalne marketing kanale?
Nemojte se brinuti ako vam neki izrazi izgledaju zbunjujuće – na prvi pogled izgleda kao da svi imaju drugačiju definiciju o tome što je digitalni marketing i od čega se sastoji.Fundamentalno, odnosi se na primjenjivanje marketinga tehnika i strategija na digitalne kanale.
Evo definicije koju možemo koristiti:
Medij se promijenio, ali principi su isti (većina njih barem).U ovom članku, objasnit ću vam što je zapravo digitalni marketing, koji su glavni kanali za marketing aktivnosti i kako je digitalni marketing postao kamen temeljac u naporu modernog marketinga.
w3webschool
Aktivnosti digitalnog marketinga uzimaju mjesto na mnogim kanalima i pod-kanalima. Opisujući ih sve je izvan dosega ovog članka pa ću se fokusirati na najveće i one najbitnije.
Na jedan način, SEO se može smatrati osnovom svih dobrih strategija digitalnog marketinga, pošto se bavi sa poboljšanjem vaše web stranice na mnogo načina – i vaša web stranica je točka početka cijelog vašeg marketinga.
Izraz plaćen-po-kliku se odnosi na činjenicu da oglašivači samo plaćaju za klik koji korisnici naprave, ne svaki put kad se oglas prikaže (iako tehnički, postoji puno modela plaćanja, ali PPC je dominantni model).
highereducatiomarketing.com
PPC je kontekstualno oglašavanje – što znači, oglas se prikaže samo kada osoba pretražuje za određenu ključ riječ. Jedna od uobičajenih vrsta PPC je Google AdWords.
Nuđenje korisnog sadržaja vašoj publici pomaže im da vas vide kao pouzdane i kao izvor informacija koje su vrijedne povjerenja.
Mnogi koriste društvene mreže kako bi otkrili, pretražili i educirali se o brandu. Prije nego što se angažiraju sa organizacijom, bitno je angažirati svoju publiku na društvenim mrežama.
ihaveapc.com
Izuzetno je bitno za trgovce da razumiju korisničko ponašanje na mobilnim uređajima, pošto se korištenje mobitela povećava svake godine.
Evo brze liste glavnih prednosti koje možete dobiti ako se odlučite biti digitalni:
Prvo, trebate definirati svoje marketing ciljeve (ono što želite postići).
Zatim, trebate izabrati kanal ili kombinaciju kanala (ovisi kako želite doseći svoje korisnike) i na kraju trebate mjeriti svoje rezultate.
Ako napravite sve ove korake ispravno, počet ćete uviđati rezultate jako brzo. Bitno je analizirati što radi, a što ne kako bi se mogli koncentrirati na stvari koje vam daju najbolji povrat na investiciju.
Pitanje koje se vjerojatno pitate je:
Što je digitalni marketing i treba li moj posao primijeniti digitalne marketing kanale?
Nemojte se brinuti ako vam neki izrazi izgledaju zbunjujuće – na prvi pogled izgleda kao da svi imaju drugačiju definiciju o tome što je digitalni marketing i od čega se sastoji.Fundamentalno, odnosi se na primjenjivanje marketinga tehnika i strategija na digitalne kanale.
Evo definicije koju možemo koristiti:
Digitalni marketing je proces pronalaska i povezivanja sa vašim korisnicima kroz digitalne kanale kao što su njihove web stranice, Google tražilica, društvene mreže, e-mail i drugi kanali.Digitalni marketing je krovni izraz za svu vašu internet marketing aktivnost. Trgovci koji su koristili plakate i slali kataloge kako bi se reklamirali svojim korisnicima, sada pokušavaju rangirati svoju web stranicu u Google tražilici ili kreiranju Facebook oglasa.Stvarnost je da ljudi provode dva puta više vremena online nego prije deset godina.
Medij se promijenio, ali principi su isti (većina njih barem).U ovom članku, objasnit ću vam što je zapravo digitalni marketing, koji su glavni kanali za marketing aktivnosti i kako je digitalni marketing postao kamen temeljac u naporu modernog marketinga.
Kanali digitalnog marketing
Marketing je uvijek bio u vezi povezivanja sa svojom publikom na pravom mjestu u pravo vrijeme. Ove dane to znači doseći do njih na mjestu gdje provode najviše svojeg vremena: na Internetu.
w3webschool
Aktivnosti digitalnog marketinga uzimaju mjesto na mnogim kanalima i pod-kanalima. Opisujući ih sve je izvan dosega ovog članka pa ću se fokusirati na najveće i one najbitnije.
Optimizacija tražilica (SEO)
Na jedan način, SEO se može smatrati osnovom svih dobrih strategija digitalnog marketinga, pošto se bavi sa poboljšanjem vaše web stranice na mnogo načina – i vaša web stranica je točka početka cijelog vašeg marketinga.
Plaćeno pretraživanje
Izraz plaćen-po-kliku se odnosi na činjenicu da oglašivači samo plaćaju za klik koji korisnici naprave, ne svaki put kad se oglas prikaže (iako tehnički, postoji puno modela plaćanja, ali PPC je dominantni model).

highereducatiomarketing.com
PPC je kontekstualno oglašavanje – što znači, oglas se prikaže samo kada osoba pretražuje za određenu ključ riječ. Jedna od uobičajenih vrsta PPC je Google AdWords.
Content marketing
Nuđenje korisnog sadržaja vašoj publici pomaže im da vas vide kao pouzdane i kao izvor informacija koje su vrijedne povjerenja.
Marketing društvenih mreža
Mnogi koriste društvene mreže kako bi otkrili, pretražili i educirali se o brandu. Prije nego što se angažiraju sa organizacijom, bitno je angažirati svoju publiku na društvenim mrežama.

ihaveapc.com
E-mail marketing
Mobilni marketing
Izuzetno je bitno za trgovce da razumiju korisničko ponašanje na mobilnim uređajima, pošto se korištenje mobitela povećava svake godine.
Kako započeti sa digitalnim marketingom
Nemojte da vas svi kanali i metode obeshrabre – započeti s digitalnim marketingom je zapravo jako jednostavno.Nadam se da sam objasnila generalnu ideju iza digitalnog marketinga do sada i pokazala da prihvaćanje metoda digitalnog marketinga je odličan način za doseći vašu publiku i porast vašeg posla.Evo brze liste glavnih prednosti koje možete dobiti ako se odlučite biti digitalni:
- Doseg pravih ljudi, na pravom mjestu, u pravo vrijeme
- Dobivanje mjerljivih rezultata
- Niski troškovi za počinjanje
Prvo, trebate definirati svoje marketing ciljeve (ono što želite postići).
Zatim, trebate izabrati kanal ili kombinaciju kanala (ovisi kako želite doseći svoje korisnike) i na kraju trebate mjeriti svoje rezultate.
Ako napravite sve ove korake ispravno, počet ćete uviđati rezultate jako brzo. Bitno je analizirati što radi, a što ne kako bi se mogli koncentrirati na stvari koje vam daju najbolji povrat na investiciju.