Definicije i terminologija

  • 6 min čitanja

Rating

Kroz ovaj članak koristit ću terminologije koje su specifične za online marketing. Počnimo sa jednim od najvažnijih dijelova online marketinga – vaš poziv za akciju (eng. Call to Action). Ovo je instrukcija kojom na suptilan način usmjeravate akciju svojih korisnika. Pozivi za akciju tipično koriste izraze kao što su „Spremi sada” i „Kupi danas”. Pronaći ćete ih na baner oglasima, na web-stranicama i na postovima društvenih stranica. Kako ćete dobivati posjetitelje na vašoj web stranici susrest ćete se s nečim što se zove „Stopa napuštanja”. To je kada posjetitelj dođe na vašu web stranicu, ali ju napusti nakon gledanja samo jedne stranice. Stopa napuštanja (eng. Bounce Rate) se može odnositi na cijelu web-stranicu ili samo na pojedinu stranicu. Svi posjetioci koji čine promet na vašoj stranici su morali doći od nekud; bilo to zbog reklame ili e-maila, u interesu vam je mjeriti „Klik - kroz stopu“ (eng. Click-through Rate). Kao poduzetnici, često ćete mjeriti koliko klikova je koji oglas dobio. Svaki put kada je oglas prikazan, to se broji kao pojavljivanje a „Klik kroz stopu“ označava koliko je klikova zaprimljeno u odnosu na količinu pojavljivanja oglasa. Razmotrimo sada termin „Napuštanje“. Napuštanje je kada korisnik ne dovrši cilj koji ste namijenili za njega. Korisnik prati specifičan put, npr. da dovrši online obrazac za više informacija i tada napusti proces ranije. U marketingu, cilj je smanjiti takve situacije koje se zovu napuštanje. Kada započnete sa svojim marketing trudom susrest ćete se sa plaćenim oglašavanjem i terminom „Dojam oglasa”. Svaki put kada se vaš oglas prikaže korisniku to se smatra dojmom. Dojmovi su često vezani za frekvencije. Frekvencija je količina vremena u kojoj će jedan korisnik vidjeti vaš oglas. Ako ste imali 10 prikazivanja vašeg oglasa, sa frekvencijom od 2, onda je pet individualnih ljudi vidjelo tu reklamu. Kada korisnik ispuni vaš cilj, bilo to kupovinom proizvoda/usluge, preuzimanjem aplikacije ili e-knjige, oni su se konvertirali iz korisnika u klijenta. Vaša stopa konverzije je postotak posjetitelja koji su ušli u proces i zapravo dovršili cilj. Da bi razumjeli kako se je korisnik konvertirao ili kada, trebamo koristiti ono što se zove prateći pixel. Ovo su male one-by-one pixel slike koje su instalirane na vašu web-stranicu kako bi pratile konverzije, posjete web stranice i preglede oglasa. Oglašavanje jedino ima smisla ako vam vraća pozitivan prihod na vašu investiciju. Da otkrijemo nešto o tome, pogledat ćemo na cijenu po kupnji. Možda ste čuli za kraticu CPA ili u nekim slučajevima „Cost Per Action”. To mjerilo predstavlja koliko vas sve košta po završetku cilja. Zamislimo da ste pokrenuli oglas sa ciljem kupnje e-knjige koja košta 150,00 kn. Oglas ste pokrenuli preko Google Adwords mreže sa budžetom od 450,00 kn. Ako 6 korisnika klikne na oglas i kupi vašu knjigu tada vam je Cost Per Acquisition 75,00 kn. U slučaju knjige to bi možda bilo i isplativo, no da prodajete neki fizički proizvod to bi vam se isplatilo jedino ako biste imali 100% maržu na nabavnu cijenu proizvoda. Svaki korisnik ima vrijednost. Neki će kupiti nešto jednom i nikad se više neće vratiti, drugi će postati stalni kupci. Životna vrijednost kupca je predviđanje neto dobiti koja se pripisuje toj vezi. U osnovi, sa plaćenim oglasom, želite da vaša cijena po kupnji bude manja od vaše životne vrijednosti. Sada znate da kada vodite takve oglase ili dijelite ponude, bitno je da korisnik dođe na stranicu koja je specifična za vašu promociju. Ako nemate takvu stranicu, teško da ćete pridobiti klijente. Ta stranica na koju prvu dođu se zove stranica „za slijetanje”. I na kraju, pogledajmo na organske rezultate. Kada se bavite istraživanjem, npr. na Google-u, postoje dva tipa rezultata: plaćeni rezultati, koji su većinom prvih par linkova; i organski rezultate koji nisu plaćeni, nego postižu svoj rang kroz optimizaciju pretraživanja.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni