Savjeti za izradu Custom & Lookalike Audience na Facebooku

custom audience

U ovom članku objasnit ću za što služi Custom Audience, kako izraditi  Custom Audience i Lookalike Audience te ću navesti neke studije slučaja gdje su uspješne organizacije koristile Custom Audience kod oglašavanja.

Zašto uopće koristiti Custom Audience? Pomoću Custom Audience-a ojačat ćete svoju već postojeću vezu sa korisnicima. Vaši oglasi, stranica ili ponude će se prikazivati ljudima koje ste naveli u Custom Audience listi, a potom možete i napraviti Lookalike audience. Izradom Lookalike audience-a privući ćete publiku koja je slična vašim najboljim korisnicima.

Kako izraditi Custom Audience

Potrebno je napraviti listu od barem stotinu korisničkih brojeva mobitela ili e-mailova te ih upisati sve u CSV ili TXT datoteku.

Zatim u Ads Manageru pod “Audiences” izaberemo “Create Audiences”. Nakon toga, potrebno je izabrati želite li napraviti “Customer List”, “Website Traffic” ili “Mobile App Activity”. U ovom primjeru ćemo izabrati “Customer List”. Zatim odaberete između “Upload a file”, “Copy and paste your custom list” ili “Import from MailChimp”. Ako ste ranije sastavljali e-mailove u CSV ili TXT format ovdje ćete izabrati “Upload a file”.

I sve je spremno da pokrenete svoju kampanju!

Također, možete izabrati gdje će se vaš oglas prikazivati. Bilo to u novostima ili u desnoj kolumni.

Kako izraditi Lookalike Audience

Kada izrađujete Lookalike Audience morate izabrati izvor vaše publike (Custom Audience koji ste već izradili, pixel podaci ili fanovi vaše stranice). Ovdje je najjednostavnije izabrati Custom Audience koji ste već prethodno izradili ili čak fanove vaše stranice. Zatim je potrebno identificirati zajedničke kvalitete tih ljudi (ovdje se misli na demografske informacije ili interese). I nakon toga, pronađete ljudi koji su slični vašem odabiru!

Tijekom procesa izrade se može izabrati i veličina Lookalike audience-a.

Imajte na umu da će trebati proći od 6 do 24 sata da vaša Lookalike Audience bude izrađena. Nakon toga će se osvježiti svakih 3 do 7 dana, sve dok ćete aktivno targetirati kampanje.

Studije slučaja

Carnival Cruise Line

Carnival Cruise Line je imao za cilj povećati razmatranje branda i angažman koristeći Facebook-ov novi format Canvasa te doseći milijune ljude koji traže odmor preko US-a.

Preko 50 % gledatelja je pogledalo više od 25 sekundi oglasa, 50 % gledatelja je pogledalo cijeli oglas, a dosegli su 7.7 milijuna gledatelja.

Carnival je kombinirao animacije, slike i video kako bi razvili Canvas koji je omogućio ljudima listanje kroz petodnevni kruz sa stajanjem na 3 različite porte. Slike i videozapisi pokazali su ljudima snimke iz zraka na brodovima, panoramski pogled i živopisne fotografije nekih dostupnih atrakcija u lukama.

Tim je želio potaknuti osjećaj romantike, uzbuđenja i avanture oko krstarenja. Kada su gledatelji došli do kraja iskustva, oglas ih je potaknuo da saznaju više na Carnival web stranici kroz CTA gumb.

Za ovu kampanju, Carnival je izgradio Custom Audience, koristeći targetiranje kako bi lansirali Canvas na tržište sa praznicima i onima koji traže krstarenja. Također su se oslonili i na Friends of Connections, s čime su targetirali prijatelje od ljudi kojima se već sviđa Facebook stranica Carnivala.

Royal Caribbean

Royal Cariban je koristio također Canvas kako bi podigli svijesnost o najnovijem brodu i kako bi dosegli kvalificiranu publiku. Njihova kampanja rezultirala je sa 72 sekunde prosječnog vremena provedenog sa Canvasom, $0.17 troška po akciji i 72% pregledanog Canvasa.

Royal Caribbean je surađivao sa R/GA i MediaHub-om kako bi napravili Canvas koji je prikazivao nevjerojatne statistike o veličini broda, osoblju i sadržaju s prekrasnim panoramskim slikama i uzbudljivim videoisječcima.

Također, imali su i nagradnu igru za osvajanje slobodnog krstarenja na najvećem brodu na svijetu!

A kako bi se pobrinuli da će oglas doseći prave ljude, Royal Caribbean je primijenio strategiju targetiranja za svoju kampanju. Prvo su ciljali ljude od 18-54 godina sa interesom u putovanja i putovne aplikacije, kruzere itd. Zatim su izgradili lookalike audience koja je bila bazirana po ljudima koji su već bili angažirani sa Canvasom.

Ovaj pristup im je pomogao da značajno dosegnu kvalificiranu publiku.

Zaključak

Custom Audience pomoći će vam da bolje targetirate svoje oglase i ponude. Za izradu Custom Audience-a potrebno je ispuniti sljedeće korake:

  1. Izraditi listu ili e-mail adresa ili brojeva mobitela koristeći korisničku bazu podataka
  2. Spremiti listu u CSV ili TXT format
  3. Otići na “Audiences” izbornik u Ads Manager-u
  4. Kliknuti na “Create Audiences”, izabrati “Custom Audience” opciju i zatim izabrati “Customer List”
  5. Učitati CSV ili TXT datoteku koju ste prethodno spremili
  6. Vaš Custom Audience će biti spreman u roku od 30 minuta

Izradom Lookalike audience-a privući ćete publiku koja je slična vašim najboljim korisnicima.

Za izradu Lookalike audience-a potrebno je slijediti sljedeće korake:

  1. Otići na “Audiences”
  2. Kliknuti na “Create Audience” i izabrati “Lookalike Audience”
  3. Izabrati svoj izvor
  4. Izabrati zemlju gdje želite pronaći takvu publiku
  5. Izabrati veličinu željene publike
  6. Kliknuti na “Create Audience”

Sada kada znate koje korake trebate slijediti za izradu Custom Audience-a i Lookalike Audience-a, možete se baciti na posao! Ako imate još kakvih dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte.

 

Podijelite članak: