CRM i zadržavanje klijenata

S marketingom baze podataka i CRM-om, čak i najnaprednija poboljšanja u nizu mjernih podataka mogu imati značajan pozitivan utjecaj na organizaciju.

Sa dobrim CRM sustavom i dosljednim timom, možete poboljšati sljedeće mjerne podatke. Želite da što manje klijenata napusti vaše poslovanje, a praćenje CRM sustava vam može reći zašto je churn rate, na hrv. stopa gubitka klijenata visoka.

Ako pogledamo stopu zadržavanja, vidjet ćemo da kada poradimo na stopi gubitka klijenata, stopa zadržavanja će se povećati i klijenti će ostati duže sa nama.

RFM-ovi mjerni podaci su vrlo važni. To je ono na što želite obratiti pozornost. RFM, stoji za Recency Frequency Monetary Value. Recencyzadnji posjeti klijenata su bitni zbog toga što želite znati kada su točno klijenti nešto kupili ili komunicirali s  vama. Frequencyučestalost, jer želite vidjeti koliko često kupuju. Monetary valuenovčana vrijednost se odnosi na profitabilnost.

Ako kroz ono što naučite možete zapravo pomoći da korisnici češće kupuju ono što ima veću novčanu vrijednost, onda CRM sustav stvarno dodaje veliku vrijednost vašem poslovanju.

LTV, koji stoji za lifetime value je također bitan za poslovanje. Uključivanje životne vrijednosti kupaca je vjerojatno jedan od najvažnijih strateških priloga koje možete napraviti sa CRM sustavom. Na primjer, ako problematična tvrtka koristi CRM sustav za analizu nekih kvalitativnih podataka i saznanja o nekim specifičnim potrebnim dodatnim uslugama ili čak praćenju prodaje na temelju profiliranja kupaca, zauzvrat će omogućiti tvrtki da više troši na oglašavanje ili jednostavno ostvari veću zaradu.

Ovi mjerni podaci odražavaju ono što smatramo najosnovnijim ciljevima CRM sustava. Kada kupci budu u našoj bazi podataka, prednosti korištenja CRM  uvida koji ćemo prikupiti za učestalu korespondenciju će biti temeljan, pa ga rezimiramo.

Prvo, povećati će se trajna vrijednost klijenata i poboljšati će se ponavljajuća prodaja. To je također sjajan način olakšavanja prodaje i bolje rangiranje ostalih proizvoda u očima istih klijenata. Također, potaknuti će se veća lojalnost od postojećih kupaca, pozicioniranost robne marke će biti bolja u odnosu na ponude od konkurencije. Podići će se učinkovita zapreka novim sudionicima na tržištu, a posebno onima koji dolaze s niskim proračunom za oglašavanje.

Kao zaključak, vidimo da zadržavanje klijenata putem CRM-a je vrijedan dio marketinškog miksa. Mnoge tvrtke jednostavno ne mogu preživjeti u konkurentnom svijetu bez njega, a kako se to ne bi dogodilo i vama, kontaktirajte nas još danas ako imate bilo kakva pitanja!

Podijelite članak: