critical user journey

Kako Critical User Journey može pomoći vašoj web stranici

  • 6 min čitanja

Rating

Critical user journey je put koji korisnik odabire da bi postigao svoj cilj prilikom korištenja određene web stranice. Prilikom dizajniranja web stranica, user journey se koristi kako bi se odredili različiti načini na koje korisnik može ostvariti svoj cilj što je brže i lakše moguće. 

Primjer u nastavku prikazuje webshop koji nudi hranu za kućne ljubimce. Svi elementi na zaslonu su smješteni uz pomoć critical user journey-a. Web stranica je dizajnirana na način omogući posjetitelji postizanje cilja što je prije moguće. 



critical user journey

User journey-i se razlikuju ovisno o vrsti web stranice za koju su dizajnirani. Za web shopove su osmišljeni da potaknu kupnju, a za blogove da potaknu korisnike da se pretplate na newsletter.  

critical user journey

Izvor


Tri stvari koje čine savršen user journey:

  • jednostavna upotrebljivost,
  • vrijednost stvarnih proizvoda i informacija na vašoj web stranici,
  • jednostavna i intuitivna navigacija kroz cijelu web stranicu, od početka do kraja journey-a.

Zašto biste trebali kreirati Critical user journey?

Ako uložite vrijeme u kreiranje user journey-a bit ćete u prednosti tijekom procesa kreiranja vaše web stranice.

User journey-i su odličan način za pružanje obavijesti o onome što pokušavate postići sa sudionicima. Pokazuju vam  što bi vaša web stranica mogla postati u budućnosti. Oni mogu biti jedan od ključnih elemenata u fazi prikupljanja zahtjeva na početku projekta. 

Critical user journey-i vam mogu pomoći razumjeti na koji način će korisnici komunicirati s vašim sustavom (web stranicom) i što očekuju od njega. 

Kada shvatite različite zadatke koje korisnici žele izvršiti, možete početi razmišljati o vrsti
taksonomije (sustava koji se koristi za klasificiranje i organiziranje stvari) koja može pomoći u podržavanju tih zadataka. Važno je odrediti vrstu sučelja koja je potrebna. 

Kada ga kreirati?

Stvaranje user journey-a obično dolazi na početku projekta- u fazi otkrivanja ili prikupljanja zahtjeva. Razlog je vizualiziranje zahtjeva korisnika i pomoć u ulaganju u druge aktivnosti dizajna kao što su informacijska arhitektura ili wireframing. 

Critical user journey-i se mogu dalje koristiti prilikom detaljnog određivanja funkcionalnosti.

Kako kreirati user journey?

User journey je usko povezan s korisnicima. Prije kreiranja user journey-a je potrebno razumjeti činjenice prikupljene od korisnika.

critical user journey


Trebate razumjeti ciljeve vaših korisnika, njihovu motivaciju, trenutačne bolne točke, njihovu cjelokupnu osobnost i ciljeve koje žele postići. Stvaranje jednog customer journey-a za svaku grupu vaših primarnih korisnika je minimum. 

Koraci Critical user journey-a


critical user journey


Svaki user journey treba sadržavati niz koraka. Svaki korak treba obuhvaćati određeni segment putovanja. Jedan od koraka bi se trebao usredotočiti na kontekts. 

Kontekst vodi računa
o tome gdje se korisnik nalazi na stranici, što ga okružuje i postoje li neki vanjski čimbenici koji ga ometaju. 

Progres omogućuje prelazak između koraka. Kako svaki korak omogućuje korisnicima da dođu do sljedećeg?

Treći korak se usmjerava na uređaje. Glavni fokus je na uređajima koje korisnik koristi i vodi računa o tome jesu li korisnici početnici ili stručnjaci u rukovanju njima. 

Funkcionalnost je jedan od najvažnijih koraka user journey-a. Ovaj korak istražuje pitanja poput: Koju vrstu funkcionalnosti korisnici očekuju?

Posljednji, ali ništa manje važan korak je emocija. Ovaj korak uzima u obzir posvećenost korisnika. Jesu li uzrujani ili im je dosadno? Koje je njihovo emocionalno stanje tijekom svakog koraka user journey-a?

Kako bi trebala izgledati karta user journey-a?

Karte user journey-a trebaju biti specifične za jedinstveni proizvod i korisnike. Međutim, postoje neke opće sličnosti koje se koriste kao temelj za sve karte user journey-a.

Koji god stil izgleda odaberete bit će potrebno uključiti:

- sliku osobe na koju se journey odnosi,
- naslov koji sumira journey,
-
niz koraka u kratkom ili sažetom tekstu,
- ilustraciju onoga što se događa u pojedinom koraku. 

U svakom koraku trebate predstaviti uređaj koji se koristio, promjene trenutnog customer journey-a, prednosti za korisnika i tvrtku i sve funkcionalnosti koje se prikazuju. 


critical user journey


Loš Critical user journey

Nekoliko je zamki na koje je potrebno pripaziti prilikom izrade karte user journey-a za klijente. Često se customer journey promatra kao radionica, a ne kao praktično oruđe. No, ono se može koristiti tijekom čitave godine. 

Critical user journey-i bi se trebali svakodnevno fokusirati na potrebe klijenata, rješavanje njihovih problema i stvaranje najboljeg mogućeg korisničkog iskustva.

Često postoji tendencija da se teži pogledima koji odražavaju zajedničku mudrost ili naše vlastito mišljenje. Zaposlenici često izražavaju osobne stavove, a ne iznose tvrdnje s čvrstim dokazima. Važno je potražiti mišljenja različitih skupina zaposlenika

Dok vodite računa o mišljenjima svojih zaposlenika također morate razgovarati i sa svojim klijentima. Prilikom izrade customer journey karte trebate provesti istraživanje klijenata. Bez uvida u korisničko iskustvo, poslovne odluke se temelje na pretpostavkama. 

Zaključak

User journey-i su odličan način za razumijevanje vaših korisnika i onoga što pokušavaju postići. Ona uključuju aktivnosti kao što su informacijska arhitektura, sitemape i wireframing. 

Oni su kritični u dizajniranju novih web stranica jer ističu aktualna pitanja i stvaraju idealnu sliku iz tipične korisničke perspektive. 

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni