
Content Strategy: osnovne stvari koje trebate razmotriti
- 6 min čitanja
- Karla Sambolić
Content Strategy znači dostaviti odgovarajući sadržaj pravoj osobi, na pravom mjestu i u pravo vrijeme, unutar pravog konteksta. Jedna od glavnih točaka strategije sadržaja je razumijevanje publike i njezinih potreba. Također, strategija sadržaja uključuje planiranje, izradu i upravljanje sadržajem.
Ali, prvo, što je sadržaj? Uglavnom, to je bilo koja smislena informacija, koja se koristi tijekom komuniciranja.Svaka poruka ima svoju publiku, a strategija sadržaja se treba pobrinuti da dostavi poruku ispravnoj publici.
Kako bi se to izvelo, prilikom izrade strategije sadržaja, potrebno je da:
Upoznajte svoju publiku kako bi mogli ostvariti svoje ciljeve

Ako ste novi u tvrtci ili ako ste tamo samo zbog izrade ili poboljšanja Content Strategy, vaš glavni cilj bi trebao biti dobivanje svih potrebnih informacija.Saznajte sljedeće stvari:
Kontekst u kojem je bio pisac može biti različit od konteksta u kojem je čitatelj. Trebali bi imati na umu da vaši čitatelji ne žive u savršenom svijetu u kojem imaju vremena čitati sve što žele. Probajte izraditi jednostavan, pristupačan sadržaj, koji se može čitati u različitim situacijama.Persone vam mogu pomoći s time. One reflektiraju vašu publiku u drugačijem kontekstu.
Najbolji način za izradu persona je kroz ankete. Izradite ankete sa pitanjima koja mogu pomoći vašem projektu. Nakon toga, pokušajte definirati 3-4 persone sa njihovim karakteristikama. Imajte na umu persone prilikom izrade cijele strategije sadržaja. Nemojte oklijevati kod uključivanja što je više ljudi moguće u izradu persona. Ovo može biti odličan timski trud!
Prilikom izrade persone, pokušajte odgovoriti na pitanja o tome što ta osoba:
Nakon toga, razmislite o svojim kanalima i je li sadržaj prilagodljiv za sve te treba li skratiti ili preoblikovati sadržaj.
Timski rad
Izrada sadržaja je timski rad. Zato je potreban tijek rada, koji omogućava sudjelovanje svih sudionika. Pošto različiti ljudi, sa specifičnim osobnostima izrađuju sadržaj, bitno je poznavati glas i ton tvrtke. Svako poslovanje ima svoje i svatko tko izrađuje sadržaj bi trebao imati to na umu dok radi na projektu. Time će tvrtka biti prepoznatljiva odanim korisnicima.
Prilikom izrade glasa i tona, razmislite o tvrtkinim:
Za vlastiti sadržaj potrebno je znati:
Nemojte zaboraviti dvije ključne točke:
Ali, prvo, što je sadržaj? Uglavnom, to je bilo koja smislena informacija, koja se koristi tijekom komuniciranja.Svaka poruka ima svoju publiku, a strategija sadržaja se treba pobrinuti da dostavi poruku ispravnoj publici.
Kako bi se to izvelo, prilikom izrade strategije sadržaja, potrebno je da:
- razumijete osobu koja piše poruku
- poznajete publiku
- koristite ispravne kanale
- planirate kako ćete upravljati svojim sadržajem
Upoznajte svoju publiku kako bi mogli ostvariti svoje ciljeve

Content Strategy za projekte
Ako ste novi u tvrtci ili ako ste tamo samo zbog izrade ili poboljšanja Content Strategy, vaš glavni cilj bi trebao biti dobivanje svih potrebnih informacija.Saznajte sljedeće stvari:- poslovne ciljeve tvrtke te jesu li ti ciljevi mjerljivi
- korištene taktike
- ciljeve i zahtjeve projekta
- tko je uključen u projekt
- koja je glavna poruka svega.
Definiranje publike
Tko čita vaš sadržaj? Saznajte sljedeće stvari:- tko čita sadržaj
- tko je publika od konkurencije
- kako oni utječu
- gdje vi možete pronaći takve „influencere“.
Kontekst u kojem je bio pisac može biti različit od konteksta u kojem je čitatelj. Trebali bi imati na umu da vaši čitatelji ne žive u savršenom svijetu u kojem imaju vremena čitati sve što žele. Probajte izraditi jednostavan, pristupačan sadržaj, koji se može čitati u različitim situacijama.Persone vam mogu pomoći s time. One reflektiraju vašu publiku u drugačijem kontekstu.
Najbolji način za izradu persona je kroz ankete. Izradite ankete sa pitanjima koja mogu pomoći vašem projektu. Nakon toga, pokušajte definirati 3-4 persone sa njihovim karakteristikama. Imajte na umu persone prilikom izrade cijele strategije sadržaja. Nemojte oklijevati kod uključivanja što je više ljudi moguće u izradu persona. Ovo može biti odličan timski trud!
Prilikom izrade persone, pokušajte odgovoriti na pitanja o tome što ta osoba:
- misli
- vidi
- kaže
- čuje
- želi.
Izrada sadržaja
Vaš prvi korak bi trebala biti analiza postojećeg sadržaja. Što je objavljeno, gdje, tko je izradio sadržaj i zašto?Sljedeći korak je analiziranje kvalitete sadržaja. Saznajte je li orijentiran k cilju, koristan za vašu publiku, jasan i razumljiv i ima li opciju za interakciju (pitanja publike ili komentari).Nakon toga, razmislite o svojim kanalima i je li sadržaj prilagodljiv za sve te treba li skratiti ili preoblikovati sadržaj.
Modeli sadržaja
Različite web stranice trebaju različitu vrstu sadržaja. Najbolja stvar za napraviti prilikom organiziranja svega je stvaranje modela s prioritetima koji su najvažniji modeli. Modeli sadržaja mogu biti: forme, članci, opisi proizvoda, e-mail sadržaj…Scenariji
Postavite različite scenarije u kojima vaša publika može čitati vaš sadržaj. Pokušajte postaviti relevantan sadržaj ovisno o koraku na kojem je korisnik u svojem scenariju.Timski rad

Izrada sadržaja je timski rad. Zato je potreban tijek rada, koji omogućava sudjelovanje svih sudionika. Pošto različiti ljudi, sa specifičnim osobnostima izrađuju sadržaj, bitno je poznavati glas i ton tvrtke. Svako poslovanje ima svoje i svatko tko izrađuje sadržaj bi trebao imati to na umu dok radi na projektu. Time će tvrtka biti prepoznatljiva odanim korisnicima.
Prilikom izrade glasa i tona, razmislite o tvrtkinim:
- vrijednostima
- osobnosti
- slici
- stupnju profesionalizma
- smislu za humor.
Razumijevanje strategije
Za izradu kvalitetnog sadržaja kao tim, ključno je da svi razumiju Content Strategy. To znači da svi znaju koje su njegove/njezine odgovornosti i koji sadržaj se izrađuje od drugih.Za vlastiti sadržaj potrebno je znati:
- tko ga uređuje i odobrava
- tko ga objavljuje i upravlja njime kasnije.
Zaključak
Izrada strategije sadržaja treba vremena i informacije. Ovaj članak može biti korišten kao check lista!Nemojte zaboraviti dvije ključne točke:
- vaša publika se sastoji od stvarnih ljudi sa nedovoljno vremena
- uključite cijeli tim u proces.