Što je content marketing?

Što je zapravo content marketing? Content marketing su slike, riječi, video zapisi i audio zapisi. Sve što kreirate i stavite online kako bi ispričali svoju priču je – content marketing.

Prvo ćemo razjasniti što je zapravo sadržaj i zašto je content marketing bitan. Kao što sam već spomenula, sadržaj je sve što kreirate i podijelite kako biste rekli svoju priču. Kada ljudi traže npr. nekoga koga bi zaposlili u svojoj tvrtci ili traže tvrtku koja bi im napravila web stranicu, odlaze na Internet. U tražilicu upišu pitanje o proizvodu ili usluzi koju žele kupiti a tražilica (radi se najčešće o Googleu) im ispiše rezultate. Vama je u interesu da se tim korisnicima prikažu vaša web stranica visoko među rezultatima.

Ovdje u igru dolazi dobar sadržaj. Riječi, slike, video zapisi, audio zapisi. Bitno je da date ljudima do znanja da ste vi pravi odabir za njih, a ne vaša konkurencija.

Definiranje ciljeva i mjerenje uspjeha

Ako ne definirate unaprijed kako ćete mjeriti uspjeh, nikada nećete znati jeste li ga zapravo ostvarili. Nešto što trebate shvatiti je da content marketing predstavlja puno različitih akcija. Ponekad se radi o tome da natjerate ljude da pričaju o vama. Ponekad se radi o zarađivanju novaca. Ponekad se radi o izgradnji e-mail lista ili svijesti o proizvodu ili usluzi. Dakle, postoji mnogo različitih stvari koje content marketing može učiniti za vas.

Prije nego što krenete sa mjerenjem, potrebno je definirati što točno uspjeh predstavlja za vas. Npr., želite povećati prodaju za 10 % ili želite povećati e-mail listu za 100 novih pretplatnika. Možda želite dobiti 100 pregleda za video koji ćete staviti online. Bilo što da je vaš cilj, definirajte ga s preciznim brojevima tako da znate jeste li ga ostvarili ili ne.

Druga stvar koju ćete napraviti – mjerenje. Mjerit ćete jeste li zapravo dosegnuli svoj cilj ili ne. Ako prethodno niste definirali svoje ciljeve, ne možete ih ni mjeriti.

Uzmite si vremena kako biste dobro postavili te ciljeve, a zatim ih mogli mjeriti.

Procjena

Postoji još jedan korak uz definiranje i mjerenje, a to je – procjena. Svi žele pričati o odličnim stvarima, stvarima koje dobro prolaze. Normalno je da se svi želimo fokusirati na takve stvari.

Kada procjenjujete, trebate se fokusirati na one stvari koje ne funkcioniraju kako bi sljedeći put mogli promijeniti strategiju. Možda video ne funkcionira dobro za vas, možda ste trebali ići s audio zapisom ili se pozabaviti više sa slikama. Probajte shvatiti koja je strategija najbolja za vas. Ako nećete procjenjivati, nećete imati mjesta za napredak.

Poznavanje kulture vaše tvrtke

Poznavanje kulture vaše tvrtke je presudno kod vašeg uspjeha sa content marketingom. Nemojte forsirati stvari koje ne odgovaraju i nisu dio kulture vaše tvrtke. Svi žele biti kao netko drugi, a realno to uopće ne vodi nigdje. Različite tvrtke imaju različite kulture. Kada započinjete sa content marketingom, polako shvaćate svoje ciljeve. Vidjet ćete što ćete zapravo raditi, koje ćete platforme koristiti, a da odgovaraju vašoj kulturi. Potrebno je da shvatite sa PR perspektive i komunikacijske perspektive, što je zapravo glas vaše tvrtke. Što radite, a što ne radite? Jeste li zabavni, edukativni ili je to nešto treće? Možda ste vrlo konzervativni. Ne postoji ispravan i pogrešan odgovor na ova pitanja. Ključ svega je da znate tko ste kako biste prilikom kreiranja sadržaja kreirali sadržaj koji odgovora onome što ste zapravo.

Razmišljajte kao izdavač

Content marketing je sve o razmišljanju poput izdavača knjige ili časopisa. To je više razmišljanje nego način poslovanja. Razmislite o časopisima. Časopisi nisu izmišljeni tjedan dana prije nego što izađu u javnost. Planiraju se mjesecima i tjednima unaprijed. Baš zbog toga se veli da trebate razmišljati kao izdavač. Npr. napravite plan u vezi sljedeća tri mjeseca, pitajući se što bi mogli pokriti putem sadržaja? Razmislite o proizvodima koje imate, a da idu u javnost. Možda imate neki događaj uskoro koji će se organizirati. Gledanje unaprijed vam pomaže da isplanirate sadržaj koji ćete kreirati. Počnite razmišljati kao izdavač još danas i vaš content marketing će dobiti sve bolje i bolje rezultate.

Uspostavljanje online utiska

Prva i najvažnija stvar jest da imate vlastitu web stranicu. Trebate imati bazu gdje ćete preusmjeriti sav svoj promet. To je mjesto gdje će sav vaš sadržaj živjeti. Trebate imati Facebook račun. Facebook je najveća društvena mreža trenutno i tako će ostati još dugo. Koristite li Facebook zbog osobnih razloga, to je vaša odluka, ali vaša tvrtka treba imati Facebook stranicu. Također, bilo bi poželjno da imate Twitter gdje ćete također ispromovirati svoj posao. Vaši korisnici, ljudi sa kojima želite imati komunikaciju su negdje online na tim društvenim mrežama. Oni raspravljaju o vašim proizvodima i uslugama ili vašoj konkurenciji. Ako niste prisutni online, korisnici vas ne mogu pronaći, tagirati i ne mogu vam olakšati da ih pronađete. Također, trebali bi imati Instagram. Ovisno o vašem poslovanju, možete prosuditi hoćete li koristiti slike u vašem content marketing planu, ali slike bi svakako trebale zauzeti jedan dio plana. Imajući Instagram račun, omogućit ćete ljudima da vas tagiraju u svojim slikama. I na kraju, bilo bi poželjno da obratite pažnju i na Google+. Google+ će vam pomoći kod SEO-a. Sve u svemu, želite se pobrinuti da pomoću ovih društvenih mreža uvijek dovodite promet na vašu web stranicu.

Blog

Blog je jedan od najlakših i najviše presudnih dijelova kod content marketinga. Razlog zašto bi svi trebali imati blog je zato što svaki dio sadržaja, bio to video ili audio zapis, slike, riječi – sve može ići na vaš blog. Započnite sa WordPressom. WordPress je jako jednostavan, a opet moćan kad je u pitanju pisanje bloga.

Još neki savjeti za efikasan content marketing

Pobrinite se da dobro poznajete vašu ciljanu publiku. Vaša ciljana publika je gladna informacija, zato pripazite da imate relevantan sadržaj koji zadovoljava njihove potrebe. Također, vaš sadržaj bi trebao dati odgovore na pitanja publike. Mislite o kvaliteti sadržaja, a ne o količini!

Bitno je da stvorite emocionalnu povezanost sa svojom publikom. Koristite različite forme sadržaja za različite vrste poruka. Pokušajte koristiti nešto interaktivnog sadržaja.

Još jedan od savjeta za efikasan content marketing jest da se fokusirate na dijeljenje. Kada ljudi podijele vaš sadržaj, to znači da im se sviđa ono što ste stavili online, vjeruju vam i žele da njihovi prijatelji koji su također online znaju što ste baš vi podijelili!

Zadnji savjet jest da – ponavljate. Iskoristite onoliko vrijednosti koliko ćete je staviti u svaki dio sadržaja, bilo da je to ponovno postavljanje u različite forme ili objavljivanje linkova iznova na društvenim mrežama.

Većina nas je prisutna online, ali ne 24/7h dnevno i zbog toga je bitno da objavljujete opet i opet kako bi se pobrinuli da ste dosegnuli do ciljane publike!

Ukoliko zatrebate bilo kakvu pomoć oko content marketinga, slobodno nas kontaktirajte, rado ćemo vam pomoći!

Podijelite članak: