Bitnost UX dizajna u modernom poslovanju

U moderno digitalnom poslovnom okruženju, gdje se tvrtke trebaju natjecati za korisnikovu pažnju kao nikad prije, dobro korisničko iskustvo je postalo ključno za poslovni uspjeh.

Sa preko 3 bilijuna korisnika danas, Internet je postao svjetsko vodeće tržište. Ali kako tvrtke i organizacije mogu razlikovati same sebe od svojih konkurenata?

Korisnici su došli do očekivanja optimiziranog, bešavnog korisničkog iskustva kao osnovni zahtjev po svim uređajima (desktop, mobiteli, tableti). Najvažniji korak u kreiranju digitalnog iskustva koje ne samo da privlači posjetitelje, nego i njima i poduzeću daje pravu korist, počinje sa razvojem korisničkog iskustva.

UX dizajn može biti definiran kao proces kreiranja proizvoda koji pružaju značajno i osobno relevantno iskustvo.

Bitan koncept u UX dizajnu je proces u kojem korisnik formira iskustvo. Kada se prvi put susretne s proizvodom, korisnik formira prolazno iskustvo – koje se razvija tijekom vremena, tipično ako je proizvod korišten kroz vremenski period.

U ovom procesu, korisnikova percepcija se polako mijenja i eventualno formira znamenitu i koherentnu priču: zvanu „korisničko iskustvo“.

Usporedivo sa mnogim drugim disciplinama, naročito Web-baziranim sistemima, UX je relativno nov. Izraz „korisničko iskustvo“ je skovan od Dr.Donalda Normana, istraživača kognitivnih znanosti koji je također bio prvi koji je opisao bitnost korisničko-centriranog dizajna (dizajn odluke bi trebale biti bazirane na potrebama i željama korisnika).

Zašto je UX dizajn bitan za poslovanje?

Većina današnjih poslovanja je digitalna (ecommerce web trgovine, na primjer) ili barem ima digitalnu prisutnost (web stranica, blog itd..). Pa kada pričamo o UX dizajnu većina ljudi se odnosi na dizajnirane digitalne prisutnosti, na primjer: proces kupnje u web trgovini korištenjem aplikacije.

Pričat ću i o takvim vrstama digitalne prisutnosti.

Prije nego što su korisničko-centriran dizajn i iskoristivost postali zajedničke prakse, web stranice su bile dizajnirane na drugačiji način. Fokus je bio na dizajniranju web stranica koje je klijent želio i za koje su dizajneri mislili da bi izgledali dobro. Fokus je bio na estetici i brandu, sa malom misli na to kako bi se korisnici osjećali koristeći web stranicu.

Danas, fokus se je prebacio na korisnika. Naravno, estetske i brand identifikacije su bitne, ali one su samo dio cjelokupnog korisničkog iskustva.

Izvor slike

Investiranje u efektivan UX dizajn može pridonijeti mnoge prednosti poslovanju. Može poboljšati stopu konverzija i povećati prihod. Ovo istraživanje veli da svakih 2$ potrošenih na UX može doprinijeti 100$ prihoda.

Dok UX igra bitnu ulogu u razvoju svih digitalnih izvora, njegova bitnost je povećanje u web razvoju.

Činjenica je da će 79% korisnika  otići na drugu web stranicu ako ne mogu pronaći odmah ono što traže. Želite li stvarno izgubiti sav taj potencijalan promet na web stranici i konverzije zato što niste optimizirali svoju web stranicu? Mislim da je odgovor definitivno „ne“.

Cilj UX dizajna

Cilj UX-a je stvoriti vrijednost za korisnika. Ako uspijete pružiti pozitivno iskustvo svojim korisnicima, vjerojatno će se angažirati sa vašim brandom.

Očito, razumijevanje zašto su posjetitelji došli na vašu web stranicu i što trebaju je djelotvorno i njima i vašem poslovanju. Ako njihovo iskustvo dobro dizajnirate, korisnici će se osjećati dobro u vezi vaših proizvoda i vrijednosti koju ste pružili i vjerojatno će kupiti.

U drugu ruku, ovo znači da će tvrtka imati zadovoljne korisnike i povećati prihod. To je win-win situacija za obje strane.

Kada posjetitelji dođu na vašu web stranicu, imate samo sekunde da uhvatite njihovu pažnju. Ako ne mogu shvatiti gdje mogu pronaći informacije koje trebaju, otići će. Ako ne znaju kako koristiti vašu aplikaciju, prestat će ju koristiti. Vidite gdje idem s ovim.

Ključno je da korisnici imaju pozitivno iskustvo. Ako ignorirate UX principe, riskirate s gubljenjem korisnika dajući im loše iskustvo. U modernom poslovanju, korisnici imaju toliko mnogo opcija, tako da će vjerojatno otići vašoj konkurenciji.

Pobrinite se da vaš posao primijeni zadnje UX dizajn standarde kada kreirate svoje digitalne proizvode.

Prednosti UX dizajna

Već sam spomenula neke prednosti koje dobar UX dizajn može doprinijeti vašem poslu. Pogledajmo malo detaljnije na ključne prednosti:

  1. Povećano korisničko zadovoljstvo. Ako stavite potrebe korisnika prvo i dizajnirate svoje proizvode da se susretnu s korisnikovom potrebom, vaši korisnici će vrlo vjerojatno biti zadovoljni s vašim proizvodom i preporučit će ih svojim prijateljima i članovima obitelji.
  2. Povećana prodaja. Ovo je direktno vezano sa prvom točkom – zadovoljni korisnici će prije kupiti vaše proizvode ili usluge.
  3. Smanjeni troškovi. Dobar UX dizajn čuva vaš novac na više načina. Na primjer, popravljanje errora korisničkog iskustva nakon razvoja je do 100x više skuplje, nego što bi bilo prije.
  4. Povećano povjerenje korisnika. Jako korisničko iskustvo je bitno kod stjecanja i zadržavanja korisničkog povjerenja – bilo to u vaš brand, proizvod ili usluga.

Do 2020. godine, korisničko iskustvo će preuzeti cijenu i proizvod kao najvažniju razliku brandova. Ova činjenica sama bi trebala biti dovoljna da sve uvjeri da počnu planirati i implementirati UX dizajn u svoje poslovanje.

Zaključak

Bez primjene UX dizajn principa na svoje digitalne posjede (web stranice, web trgovine, aplikacije itd.) riskirate gubljenje korisnika zbog lošeg korisničkog iskustva.

Bitno je uspostaviti namjere i potrebe vaših korisnika i dizajnirati iskustvo oko njih. Sjetite se, dobar UX dizajn može doprinijeti vašem poslovanju mnoge prednosti kao što je povećanje korisničkog zadovoljstva i zauzvrat, povećana prodaja.

Ali UX dizajn jednostavno nije o povećanju konverzija ili prodaja, on je o pružanju zaokupljajućeg i zadovoljavaćujeg iskustva vašim korisnicima, kako bi se uvijek vraćali natrag.

Ako trebate pomoć s UX dizajnom na vašoj web stranici ili aplikaciji, kontaktirajte nas još danas.

 

Podijelite članak: