Kako agilan način razmišljanja pomaže vašem poduzeću

Poslovni svijet se brzo mijenja. S globalizacijom i digitalizacijom došla je i nova poslovna kultura. Kultura u kojoj zaposlenici mogu biti prijatelji, ali zadaci se i dalje redovito i na vrijeme obavljaju. Nove tvrtke nastoje svojim zaposlenicima dati najbolje moguće radno okruženje. Od fleksibilnog radnog vremena, kućnih ureda,team buildinga do brainstorminga i plaćene edukacije. Put do uspješnog poduzeća više ne znači samo imati zadovoljne kupce i redovit izvor prihoda. Također uključuje i zadovoljne i sretne zaposlenike. Ova nova poslovna kultura razvila je i novi način razmišljanja, poznatiji kao agilan način razmišljanja.

Što je agiln način razmišljanja?

Ukratko, osoba s aglinim načinom razmišljanja je osoba koja nikad ne odustaje, i nikada ne prestaje biti znatiželjna.

Imati aglian nači razmišljanja znači:

  • Ostati pozitivan i probleme gledati kao prilike
  • Uvijek biti spremni naučiti nešto novo i nikad prestati učiti,
  • Imati u vidu osobni i timski uspjeh
  • Pragmatično odrađivate zadatke i preskakati nepotrebne korake
  • Bez straha gledati na neuspjeh i pokušati ponovno.

Osobe s agilnim načinom razmišljanja objeručke prihvaćaju kritiku i nove prilike za razvoj i edukaciju.

S druge strane, ako su oni imaju problema, postavljaju pitanja. Oni su znatiželjni i uvijek voljni naučiti više. Glavni razlog je taj što uživaju onom što rade i gledaju pozitivno na svijet. Uvijek ih zanimaju njihova poduzeća i timovi. Za njih ne postoji izazov koji je prevelik.

No, oni su također pragmatični. Znači da su njihovi izazovi i zadaci realno. Imajući na umu koliko je vremena i pripreme potrebno, oni ne postavljaju nerealne ciljeve. Svaki cilj je ostvariv, ali to ne znači da svi zahtijevaju jednaku količinu napora i utrošenog vremena. Nepotrebni koraci se preskaču,ali oči ostaju uprte na uspjeh.

Rekli smo da se poslovni svijet mijenja, a danas nije neobično da se cijeli projekti mijenjaju usred njihova razvoja. Osobe s agilnim načinom razmišljanja spremni su se prilagoditi promjenama. Oni ih smatraju prilikom za razvijanje novih vještina.

Agilno razvijanje softwarea

Agilan način razmišljanja često se koristi u razvoju softvera. Što to znači?

Agilno razvijanje softvera uključuje timski rad, organizirane i međusobno funkcionalne timove koji imaju u vidu krajnjeg korisnika, a istovremeno razvijaju svoj proizvod. Glavna razlika u razvoju agilnog softvera je prilagodljivo planiranje i kontinuirano traganje za poboljšanjem. Uvijek postoji opcija da se sve promijeni u zadnji čas. Nadalje, projekt nikad nije dovršen, uvijek se radi na boljim verzijama. Nove verzije ovise o povratnim informacijama i kritikama krajnjeg korisnika.

Kada je kupac zadovoljan? Uz ranu isporuku i vrijedan softver. Postoji otvoren razgovor s kupcima i spremnost na promjene.

Ostale karakteristike razvoja softvera s agilnim načinom razmišljanja:

  • promjena je uvijek dobrodošla, čak i u završnim fazama projekta
  • timovi rade zajedno, postoji stalna komunikacija između njih
  • članovi tima su pouzdani
  • održivi razvoj je nužan
  • timovi razmišljaju o napretku i uvijek traže poboljšanja

Mnogo je različitih metoda koje treba razmotriti. Ovisno o projektu i timu, razmislite koja bi vam bila najbolja.

agilan

Scrum

Scurm je jedan od najpopularnijih metoda kod agilnog razvoja softvera. Osmišljen je za timove s najviše 9 članova, koji svoj rad odvajaju u akcije, nazvane sprintovi.

Tijek rada sastoji se od 4 koraka:

Sprint

Sprint je osnova svakog scruma. Ima vremenski okvir koji može trajati od tjedan dana do jednog mjeseca. Većina sprinteva traje dva tjedna. Svaki sprint započinje s planiranjem i završava retrospektivom.

Planiranje sprinta

Tim raspravlja o tome što je potrebno učiniti u ovom sprintu. Kreiraju se koraci u backlogu s predviđenim vremenom koje je potrebno za izvršenje zadatka. Oni izračunavaju koliko vremena je potrebno za završetak sprinta i za zaostatak scruma.

Dnevni scrum

Dnevni scrum uključuje pripremljene članove tima koji se sastaju svaki dan u isto vrijeme i raspravljaju o tome što su radili dan prije, što planiraju napraviti tog dana i ako postoje nove prepreke koje tim treba riješiti.

Pregled sprinta i retrospektiva

Svi zadaci/koraci pregledavaju se i prezentiraju voditelju projekta.. Rad koji nije završen nije prikazan. Tim se osvrće na projekt i ono što su naučili ili ako je otkriven nešto novo. Je li bilo što moglo biti bolje odrađeno? Razgovaraju o procesu poboljšanja razvijenog proizvoda.

Ako je potrebno,dodaje se peti korak – ekstenzije. Ekstenzije se sastoje od planiranja zaostataka ili otkazivanja sprinta.

Podijelite članak: