Affiliate marketing: što je i kako početi

affiliate marketing

Vjerojatno ste čuli o mnogim vrstama marketinga: inbound marketing, CPC maketing, email marketing, social media marketing itd. Moguće da ste se zapitali, a što je to affiliate marketing?

Jednostavno rečeno, affiliate marketing je sistem gdje vi kao affiliate ostvarujete novčani prihod promovirajući proizvode drugih ljudi i zaprimate proviziju za svoj posao.

Affiliate marketing je rastuća industrija: samo u SAD-u, procijenjena affiliate marketing potrošnja je $5.4 bilijuna za 2017. godinu i raste svake godine.

Postoji nekoliko načina na koje možete zaraditi proviziju, ali najčešći je postavljanje affiliate linka na vašu web stranicu. Kada netko kupi proizvod preko tog linka, vi zarađujete proviziju na tu prodaju.

Kako bi pratili konverzije, affiliate koristi link sa kodom koji se koristi samo od njegove strane, uobičajeno kombiniran sa kolačićima.

Provizije su uobičajeno postoci prodaje, ali također mogu biti i fiksni iznosi.

Objasnit ću kako cijeli sistem radi kasnije u članku, ali ćemo prvo pogledati koje su stranke uključene u affiliate marketing proces.

Affilate marketing: sudionici

Ovisno o definiciji, affiliate marketing ima 3-4 sudinika uključena u proces. Glavna tri su:

  1. Trgovac (prodavač na malo, brand, oglašivač)
  2. Affiliate (također zvan objavitelj)
  3. Potrošač

Četvrta je, po nekim definicijama:

  1. Mreža

Objasnit ću ulogu svakog sudionika, ali bitno je znati da se sve svodi na vezu između trgovca (kreatora proizvoda) i affiliate-a (objavitelja).

Ovdje su prikazane lijepe vizualne slike stranki:

Pogledajmo ulogu svake od njih.

Trgovac: Ovo je sudionik koji kreira proizvod. Ovo može biti bilo tko, od solo poduzetnika do velike internacionalne kompanije. Nije bitno sve dok ima proizvod za prodati.

Affiliate: također poznat i kao objavitelj. Affiliate prodaje proizvod za proviziju. Oni također mogu rangirati od individualca do cijelih kompanija.

Potrošač: osoba koja kupuje  proizvod kroz affiliate.

Hoće li potrošač znati da je dio affiliate mreže ovisi o affiliate-u, iako mnogo affiliate-a izabire biti transparentno i unaprijed o svojim uslugama. (ovo je zatraženo zakonom u nekim zemljama).

U svakom slučaju, ovo ne utječe na potrošača ni na jedan način pošto je cijena proizvoda uvijek ista za njega.

Mreža: posrednik između trgovca i affiliate-a. Uobičajeno obavlja plaćanje i dostavu proizvoda. Ponekad affiliate-i moraju koristiti affiliate mrežu kako bi uopće bili u mogućnosti promovirati proizvod. Jedna od najpoznatijih affiliate mreža je Amazon Associates.

Bliži pogled na affiliate marketing sistem

Do sada, vjerojatno ste zaključili da postoje dvije uloge koje možete preuzeti u ovom sistemu: trgovac ili affiliate.

Koju ulogu odaberete ovisi o tome koji su vaši ciljevi: ako imate proizvod za prodati, možete postati trgovac i zaraditi novac time što ćete steći affiliate-e da prodaju proizvod za vas. U drugu ruku, ako želite zaraditi novac oglašavanjem proizvoda, možete postati affiliate.

Možete biti jedno i drugo također, prodavajući svoje proizvode kroz affiliate-e i oglašavati proizvode drugih ljudi u isto vrijeme, sve dok oni nisu vaša direktna konkurencija.

Evo još jednog načina gledanja sistema sa trgovčeve perspektive:

Techsparker.com

Kako postati trgovac

Možete postati trgovac u 3 koraka. Trebate:

  • imati ideju o proizvodu
  • kreirati svoj proizvod
  • steći affiliate-e da promoviraju vaš proizvod

Prva dva koraka su poprilično sama po sebi. Treći korak uobičajeno traži da se pridružite jednoj od mnogih affiliate mreža i slijedite njihove smjernice. Ili, možete probati pronaći affiliate-e direktno i ignorirati mrežne aspekte kompletno.

Težak dio jest pronalaženje affiliate-a koji imaju publiku zainteresiranu za vaš proizvod. Možete riješiti ovaj problem pronalaskom web stranica koje prodaju slične proizvode, kontaktirati ih i probati dogovoriti posao.

Kako postati affiliate trgovac

Slično kao i za postajanje trgovcem, postoje neki koraci koji bi se trebali poduzeti kako bi postali affiliate trgovac:

  • Počnite reviewati proizvode u svojim granama. Ovo možete napraviti na blogu ili YouTube kanalu.
  • Počnite graditi e-mail listu. Skupljate e-mail adrese od svojih posjetioca kako bi ih mogli kontaktirati direktno u bilo koje vrijeme.
  • Prikupite novu publiku kroz plaćeno oglašavanje na kanalima. Nakon što ste ostvarili nešto prodaje, možete koristiti neke od plaćenih digitalnih kanala kao što je Google AdWords kako bi brojčano povećali svoju publiku još više.

Možete započeti pridruživanjem u affiliate mreže i njihovom pretragom za proizvode u vašoj grani koju možete promovirati. Ili, možete pokušati kontaktirati direktno kompanije i pitati ih jesu li zainteresirani za suradnju.

Postati affiliate trgovac je prilično lak posao, ali traži nešto posla prema naprijed. Najbolje je da sagradite svoju publiku prije nego što započnete sa affiliate marketingom, ali čak i ako to ne napravite i dalje možete uspjeti! Uzet će vam samo malo više vremena kako bi zadobili pristojne brojeve prodaje.

Zanimljivosti

Razvojem društvenih mreža kao što su Instagram i YouTube mreža affiliatea je uvelike porasla unatrag dvije godine. Način kupnje se promijenio, kupac najprije cijenu i ocjenu svakog proizvoda provjeri na internetu. Mnogi affilatei baš tako ostvaruju prodaju, konzumirajući proizvode pred kamerom ili pisanjem osvrta.

Osim toga, kupci su postali svjesni affilate načina prodaje. Jasno im je kako se na tom principu zarađuje i kada netko promovira proizvod samo radi zarade. Stoga je bitno kao trgovac izabrati kvalitetne partnere za affiliate marketing. S druge strane je kao afffilate bitno promovirate proizvode koji su kvalitetni i interesantni vlastitoj publici.

Zaključak

Affiliate marketing je odličan koncept i za trgovca i za affiliate-e. Koristeći mreže affiliate trgovca, trgovac će ostvariti više prodaje, a affiliate će dobiti proviziju za svaku prodaju koju ostvari. Ukoliko zatrebate bilo kakvu pomoć oko affiliate marketinga, slobodno nas kontaktirajte.

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter