affiliate marketing

Affiliate marketing

  • 6 min čitanja

Rating

Vjerojatno poznajete brojne vrste marketinga: inbound marketing, PPC marketing, email marketing, marketing na društvenim mrežama itd. Sigurno se pitate: što je to affiliate marketing?

Da pojednostavimo:

Affiliate marketing je sustav gdje vi kao affiliate ostvarujete novčani prihod putem promoviranja proizvoda drugih ljudi i primate proviziju za svoj rad.

Affiliate marketing je industrija koja raste: samo u SAD-u, procijenjena affiliate marketing potrošnja je $5.4 milijarde za 2017. godinu i raste svake godine.

Nekoliko je načina na koje možete zaraditi proviziju, a najčešći je postavljanje affiliate linka na vašu web stranicu. Kada klijent kupi proizvod preko spomenutog linka, vi zarađujete proviziju na tu prodaju.

Kako bi pratili konverzije, affiliate koristi link s kodom koji je jedinstven i uobičajno se kombinira s kolačićima.  

Provizije su općenito postoci prodaje, ali mogu biti i fiksni iznosi. U nastavku članka ću pojasniti kako cijeli sustav funkcionira, ali za početak pogledajmo koje su stranke uključene u affiliate marketing proces.

Stranke affilate marketinga

Ovisno o definiciji, affiliate marketing ima tri ili četiri stranke uključene u proces.

Tri najvažnije stranke su:
  • Trgovac (prodavač na malo, brand, oglašivač),
  • Affiliate (također se naziva objavitelj) i
  • Potrošač.
Četvrta je, po nekim definicijama:
  • Mreža.
Objasnit ću ulogu svake stranke, no bitno je napomenuti da se sve svodi na odnos između trgovca (kreatora proizvoda) i affiliate-a (objavitelja).

Trgovac

Trgovac je stranka koja stvara proizvod. Trgovac može biti bilo tko, od samostalnog poduzetnika do velike međunarodne tvrtke. Nije važno tko je trgovac, sve dok postoji proizvod koji se može prodati.

Affiliate

Affiliate je poznat i kao objavitelj. On prodaje proizvod trgovca za proviziju. Ova stranka može biti pojedinac, ali i čitave tvrtke.  

Potrošač

Potrošač je osoba koja kroz affiliate kupuje proizvod trgovca. Hoće li potrošač znati da je dio affiliate mreže ovisi o affiliate-u. Danas je velika većina affiliate-a transparentno i daje izravne informacije o svojim uslugama, što zakoni određenih zemalja propisuju kao obvezno. Za potrošača je cijena proizvoda uvijek jednaka, te ne možemo reći da ovo na njega ima osobito velik utjecaj.

Mreža

Mreža je posrednik između trgovca i affiliate-a. Uobičajeno obavlja poslove plaćanja i isporuke proizvoda. Ponekad affiliate-i moraju koristiti affiliate mrežu kako bi uopće bili u mogućnosti promovirati proizvode. Jedna od najpoznatijih affiliate mreža je Amazon Associates.

Pogled izbliza na affiliate marketing sustav

Do sada ste vjerojatno zaključili da u ovom sustavu možete preuzeti neku od ove dvije uloge: trgovac ili affiliate.

Koju ćete ulogu odabrati ovisi isključivo o vašim ciljevima. Ako želite prodati proizvod, možete postati trgovac i zaraditi time što ćete privući affiliate-e da prodaju proizvod za vas.

S druge strane, možete postati affiliate ako želite zaraditi novac oglašavanjem proizvoda. Možete preuzeti i obje uloge. Možete prodavati svoje proizvode kroz affiliate-e i istovremeno oglašavati proizvode drugih, sve dok oni nisu vaša izravna konkurencija.

Evo još jednog pogleda na sustav iz perspektive trgovca:


affiliate marketing

Izvor


Affiliate program za e-commerce

Budući da mnoge web trgovine nude affiliate programe, za one koji ih nemaju postoji vjerojatnost da će ih konkurencija "pregaziti". Možemo razlikovati dobre i loše affiliate programe. Amazon je poznat po svom izvrsnom affiliate programu, te se ističe u odnosu na ostale web shopove.

Brojni ljudi ga koriste na svojim blogovima, web stranicama, forumima, a neki su otišli korak dalje instaliranjem web shopova koji su posvećeni jedino njihovom Amazon affiliate programu. To znači da imaju web shopove pod svojom domenom, ali sve što se nalazi na webshopu je zapravo preuzeto od Amazona.

Kada korisnik izvrši kupnju, narudžbu prima izravno Amazon, a vlasnik web shopa prima proviziju od prodaje bez potrebe za upravljanjem tim zahtjevom. 

Uvijek savjetujemo da se proširite na nove marketing metode, pogotovo ako ih vaši konkurenti još ne koriste.

Da bi stvorili affiliate program za web shop, potrebni vam je znanje i odgovarajući alati. Naravno da nam se možete obratiti ako vam je potrebna pomoć u pogledu bilo kojeg koraka ovog procesa. 

Kako početi kao affiliate

Ako biste se željeli okušati kao affiliate, možete birati između velikog broja affiliate programa. Prvo morate odlučiti koja niša vam najbolje odgovara.

Ako već imate web stranicu ili zajednicu koja je zainteresirana za određenu nišu, možete to iskoristiti uz pomoć affiliate programa. Primjerice ako imate web stranicu o jedrenju, možete se registrirati u Sebastus affiliate program

U konkretnom slučaju možete zaraditi proviziju ako promovirate affiliate link Sebastusa putem bannera ili widgeta na različitim stranicama vaše web stranice.  

Kako postati trgovac

Možete postati trgovac u 3 koraka.

Trebate:
  • imati ideju o proizvodu,
  • kreirati svoj proizvod i
  • steći affiliate-e da promoviraju vaš proizvod.
Prva dva koraka su prilično jednostavna. Treći korak je teži i uobičajeno zahtjeva da se pridružite jednoj od mnogih affiliate mreža i slijedite njihove smjernice.

Ili, možete pokušati pronaći affiliate-e izravno i potpuno ignorirati mrežne aspekte.

Najteže je pronaći affiliate-a koji ima publiku zainteresiranu za vaš proizvod. Ovoj poteškoći možete doskočiti pronalaskom web stranica koje prodaju slične proizvode. Kontaktirajte ih i pokušajte dogovoriti posao.

Kako postati affiliate trgovac

Slično kao i kod trgovca, postoje neki koraci koje bi trebali slijediti kako bi postali affiliate trgovac:
  • Počnite reviewati proizvode u svojoj niši. To možete učiniti na blogu ili YouTube kanalu.
  • Počnite graditi e-mail popis. Prikupite e-mail adrese od svojih posjetitelja kako bi ih mogli izravno kontaktirati u bilo koje vrijeme. Naravno u skladu s odredbama GDPR-a. 
  • Prikupite novu publiku kroz plaćeno oglašavanje na kanalima. Nakon što ste ostvarili neku prodaju, možete koristiti neke od plaćenih digitalnih kanala kao što je Google AdWords kako bi brojčano povećali svoju publiku.
Pridružite se affiliate mreži i pretražite je kako bi pronašli proizvode koje možete promovirati u vašoj niši. Ili, možete pokušati izravno kontaktirati tvrtke i provjeriti jesu li zainteresirane za suradnju. Postati affiliate trgovac je prilično lak posao, ali dio posla trebate obaviti unaprijed.

Bilo bi odlično da već imate svoju publiku prije nego što započnete s affiliate marketingom, ali čak i ako je nemate još uvijek možete biti uspješni! Trebat će vam samo malo više vremena kako bi ostvarivali uspješne prodaje.

Zaključak

Affiliate marketing je odličan koncept i za trgovca i za affiliate-e. Uz pomoć mreže affiliate trgovca, trgovac će ostvariti više prodaje, a affiliate će dobiti proviziju za svaku prodaju koju ostvari. Svi su na dobitku.

Ako vam je potrebna pomoć u affiliate marketingu, kontaktirajte nas još danas.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni