5 stvari koje svaka Landing page treba imati

Koliko puta vam se dogodilo da „sletite“ na nečiju stranicu i budete preplavljeni informacijama. Upravo tu u igru ulazi landing page. Njihova je svrha fokusirati korisnika na samo jedan jedini zadatak sa jednostavnim, razumljivim objašnjenjem što se nudi i kako to može poboljšati korisnikov život.

U nastavku članka pročitajte 5 ključnih principa koji čine uspješan landing page.

1. Jedan zadatak – jedan landing page

Landing page mora potaknuti korisnika da obavi jedan jedini zadatak i to je to. Ako želite da korisnik obavi 2 zadatka, razdvojite ih i za svaki zadatak napravite zaseban landing page.

Zašto? Zato što ćete na taj način povećati broj konverzija.

Kad korisnik ima samo jednu jedinu opciju na raspolaganju veća je šansa da će upravo tu opciju i odabrati. To podrazumijeva micanje svih linkova koji ne doprinose obavljanju željenog zadatka. Idealno bi bilo da je omjer linkova na landing page-u i zadataka koje korisnik treba obaviti 1:1.

Za home page taj omjer može iznositi od 10:1 i sve do 50:1, jer home page u pravilu nudi korisniku širok sadržaj.

2. Jasno istaknut CTA

Cilj landing page-a je da uvjeri korisnika na klik na CTA gumb. Zbog toga, dobra praksa je da boja CTA gumba bude u kontrastu sa svim ostalim bojama na stranci.

Ballpark stranica je izvrstan primjer gdje je boja CTA gumba zelena, što ga čini vrlo uočljivim.

Ballpark Landing page

Ballpark Landing page

Ako je sadržaj stranice duži te njegov pregled zahtjeva scrolanje, pobrinite se da CTA gumb bude uvijek lako dostupan bez obzira na kojem dijelu stranice se korisnik nalazi. To se može postići na dva načina:

  • Ponavljanjem CTA gumba na više mjesta. Takav pristup se može vidjeti na stranici Benchmark, gdje je CTA gumb ponovljen 5 puta.
Benchmark Landing page

Benchmark Landing page

  • Stavljanjem CTA gumba na fiksnu poziciju koja se ne mijenja prilikom scrolanja. Najčešće je to gornji desni kut. Na landing page-u za MacBook Air, CTA gumb se nalazi u gornjem desnom kutu sa jasnom porukom – Kupi!
Apple MacBook Air Landing Page

Apple MacBook Air Landing Page

 

Također je dobra praksa koristiti posvojne zamjenice na CTA gumbu (“moje” umjesto “vašeg”), jer se pokazalo da to znatno doprinosi broju konverzija.

3. Kratka i jasna poruka

Kada korisnik “sleti” na vašu stranicu, na raspolaganju imate svega 50 milisekundi šarmirati korisnika. Zato je od krucijalne važnosti da u naslovu jasno istaknete o ćemo se radi te kakvu će korist korisnik dobiti.

Invision landing page je izvrstan primjer. Ovdje je jasno istaknuto da se radi o kolaboracijskoj platformi za dizajnere pomoću koje mogu zajednički raditi na projektima.

 

InVision Landing page

InVision Landing page

 

Ako je sadržaj landing page-a malo duži, nemojte ga cijelog natrpati u „above the fold“ sekciju. Rađe razbijte sadržaj na dijelove i jasno to naznačite, tako da korisniku bude jasno da scrolanjem može doći do još sadržaja.

Također dobra je praksa koristiti natuknice pri nabrajanju karakteristika proizvoda ili usluge koju nudite jer čini sadržaj čitljivijim.

Nikada nemojte korisnika zamarati sa nepotrebnim sadržajem koji ne doprinosi postavljenom cilju.

Međutim, ako pritiskom na CTA gumb korisnik preuzima neki veći rizik (kupnja), onda je važno dobro upoznati korisnika o čemu se radi (ponuditi opširniji sadržaj), kako bi korisnik imao povjerenja.

Međutim ako se radi o “Low risk” akciji (npr. pretplata na vijesti ) onda je kraći sadržaj poželjniji.

4. Testimoniali na Landing page-u

Ljudi vjeruju ljudima, ne proizvodima. Zato svaka landing page na sebi treba sadržavati „testimoniale“ već postojećih korisnika ili klijenata. To će nedvojbeno stvoriti više povjerenja kod novog korisnika i povećati broj konverzija.

5. Video i slike

Video koji objašnjava vašu uslugu ili proizvod je apsolutni pogodak ako se pitate kako povećati broj konverzija.

Pokazalo se da većina ljudi preferira gledanje videa naspram čitanja, jer zahtjeva manje napora. Nije ni čudo da je YoutTube danas druga najpretraživanija stranica na netu.

Osim toga, u prosjeku video zadržava korisnike i do 80% duže na stranici! Jedino što svakako nije preporučljivo je automatska reprodukcija videa, jer može biti vrlo iritirajuće korisnicima.

Za kraj

Pri izgradnji svoje web stranice ne morate nužno kretati iz početka. Na internetu se nudi mnogo alata za izgradnju, optimizaciju i testiranje landing page-ova. Neke od njih su : Unbounce, Optimizely i Instapage te svi nude besplatni trial u trajanju od 15 do 30 dana.

Da sumiramo, jednostavnim praćenjem 5 principa koji su navedeni u ovom članku, garantirano ćete stvoriti kvalitetnije landing page-ove i povećati svoj broj konverzija, zato sretno i na posao, a ukoliko zatrebate pomoć – slobodno nas kontaktirajte.

Podijelite članak: