4 komponente marketinga i komunikacije

marketing i komunikacija

Tijekom godina, puno stvari se promijenilo u marketingu. Digitalna transformacija je dovela sa sobom potencijalne korisnike magazina i TV-a na pametnim mobitelima i tabletima. Zbog toga, teško možete usporediti moderne marketing strategije sa onima od prije 30 godina.  Ali, to i nije prevelika promjena, to je način na koji komunicirate sa korisnicima.

Marketing i komunikacija su dva nerazdvojna koncepta. Godine 1960.-te, ljudi su znali da dobri slogani grade brand i dovode više korisnika. Zbog toga što su to znali su preko TV reklama i oglasa u novinama dopirali do potencijalnih kupaca tj. publike. Ali, stvari na koje marketing menadžeri prošlog stoljeća nisu mogli utjecati su:

  • Kome apeliraju
  • Što točno kažu i zašto
  • Kada nešto kažu
  • Gdje nešto kažu

Marketing i komunikacija: željena ciljana skupina

Prije Interneta, ljudi su učili o proizvodima i uslugama preko magazina, kataloga, oglašavanja i plakata. Marketing menađeri nisu točno znali kome se obraćaju. Imali su nagađanja i generalne informacije o tome tko što točno čita, ali izrada precizne publike, sa specifičnim demografskim informacijama je bila samo san.

CRM platforme su omogućile da imate sve bitne informacije o vašim korisnicima. Korištenje UI, može pomoći kod poboljšanja korisničkog ponašanja, uključujući i identificiranje potencijalnih korisnika koji će vjerojatno kupiti proizvod.

Marketing i komunikacija: personalizirana poruka

Kao i sa ciljanom publikom, tako je i sa porukom. Poruka je morala biti generalna, zbog toga što niste imali kontrolu nad tim tko će je vidjeti.

U današnje vrijeme, primamo personalizirane e-mail poruke, viđamo oglase na Facebooku i Instagramu koji odgovaraju našoj povijesti pretraživanja ili stvarima koje se sviđaju našim prijateljima. Korisnici se osjećaju više odanima i vjerojatno će kupiti kada se osjećaju da ih tvrtka poznaje i cijeni.

UI omogućava marketing timovima da započnu i prilagode poruke u stvarnom vremenu, kako bi se pobrinuli da je svaka kampanja optimalno optimizirana. Zahvaljujući IoT-u, također je postalo lakše pratiti poziciju svakog korisnika u procesu kupnje. Uz pomoć UI-a, tvrtke sada mogu pratiti korisnike koji napuštaju njihove web stranice u sredini prodaje ili odustaju od svoje već spremne online košarice za kupnju.

Ovo dovodi do boljih prodaja, boljih poruka o brandu na društvenim mrežama i manje korisničkih primjedbi.

Marketing i komunikacija: dobar tajming

Najveći utjecaj na vrijeme su imali trgovci na televizijskim reklamama. Ako su imali budžet, njihov oglas bi bio prikazan u top tajmingu. To je uglavnom bilo poslijepodne i navečer, nakon što su se ljudi vratili s posla.

U današnje vrijeme, možemo točno izabrati točan sat u danu kada želimo poslati newsletter.

UI može pomoći u optimiziranju vremena za marketing kampanje, objavljivanjem poruke onda kada će ju svaki mogući korisnik najvjerojatnije pročitati – a ne onda kada će ju prosječna populacija najvjerojatnije otvoriti. Kampanje sa oglasima mogu biti ograničene na samo nekoliko sati na dan, kako bi uštedjele novac i imale najbolji utjecaj.

Marketing i komunikacija: pravi kanali

U prošlosti su postojala samo dva kanala, magazini i TV. U današnje vrijeme, može se reći da ih postoji previše. Korisnici su konstantno bombardirani sa informacijama. Ali također, postoji rješenje i za to.

UI može koristiti agregirane podatke kako bi se odlučilo gdje vaši korisnici vole kupovati, komunicirati ili pričati o vašem poslu, bilo to kroz društvene mreže, e-mail ili čak chat.

Nakon svega, nema nikakvog smisla poslati nekome e-mail, ako ta osoba rijetko kada otvara svoj inbox. Najbolji način za komuniciranje sa korisnicima je onaj način koji oni preferiraju.

Zaključak

Kao što smo rekli, ne možete razdvojiti marketing i komunikaciju. Ako želite popraviti komunikaciju sa svojim korisnicima, slobodno nas kontaktirajte! Možemo izraditi marketing plan za vas, koji će biti skrojen prema vašem poslu i korisničkoj bazi. Uz pomoć UI, pomoći ćemo vam da što bolje razumijete potrebe svojih korisnika, da upoznate njihove navike i učiniti ćemo vaš posao uspješnijim. Također, možete nas kontaktirati ukoliko imate generalna pitanja o marketingu i komunikaciji. Bit će nam drago ako vam možemo na bilo koji način pomoći!

Podijelite članak: