Što su kontakt forme i što se događa kada ih ispunite?

Kontakt forme su širok pojam koji je korišten od strane web industrije za opisivanje bilo kojeg oblika na web stranici kojeg možete ispuniti informacijama te poslati do vlasnika stranice ili sustava.

Kada pričamo o kontakt formama, tehnički ne pričamo samo o jednostavnoj formi gdje posjetitelj ispuni polja svojim imenom, e-mailom i pitanjem. Kontakt forme mogu ići puno dalje od ovoga te nam razni plug-inovi dozvoljavaju da proširimo definiciju kontakt forme do koje god mjere mi to želimo.

Čak i kada proširimo naše kontakt forme sa svojim željama, one su i dalje lako prepoznatljive i obično se vrte oko nekog oblika kontakt komponente. Tipična kontakt forma sastoji se od pet glavnih elementa, a to su: polje za ime, e-mail, web stranicu, poruku i opciju za poslati poruku. Kako bi ispunjena forma bila uspješna, obično je uvjet ispuniti e-mail polje i polje gdje će se nalaziti pitanje tj. poruka posjetitelja. To ima smisla, zbog toga što bez poruke i e-mail adrese na koju možemo odgovoriti, ne postoji i neka vrijednost od korištenja kontakt forme.

Vlasnik web stranice može proširiti standardni format forme dodajući dodatna polja. To može biti npr. broj mobitela posjetitelja, kako je vaš posjetitelj pronašao stranicu itd. Možete kombinirati dosta tipova polja, zavisno od toga koje vas informacije interesiraju. Svako polje koje ubacite u formu može biti obvezno ili neobavezno za ispuniti. Ako posjetitelj krivo ispuni neki dio forme, trebao bih dobiti poruku kako određeno polje nije pravilno ispunjeno.

Kada posjetitelj ispuni kontakt formu i pošalje poruku, dvije glavne stvari se dešavaju. Prva, posjetitelj dobi povratnu informaciju o uspjehu ili neuspjehu slanja poruke. U nekim slučajevima može dobiti i e-mail kopiju poruke koja vam je poslana. Druga stvar, server prima poruku. Što će server napraviti s porukom ovisi o vama. Poruka može biti poslana na jedan od nekoliko e-mail adresa ili se može pohraniti interno u sustavu ili unutar samog WordPressa.

Server također može poslati neobavezne e-mailove drugim ljudima ili može pozvati posjetitelje da se prijave na newsletter. Ove stvari se mogu kombinirati zajedno s mnogim drugim opcijama koje stoje na raspolaganju.

Postaviti samo e-mail adresu na stranicu ili se odlučiti za kontakt formu?

Mnogi vlasnici stranica misle da bi bilo lakše samo postaviti svoju e-mail adresu na stranicu i zatražiti posjetitelje da im pošalju e-mail. Kao argument se navodi da mnogo ljudi ne ispunjava kontakt forme te prisila da ju ispune može voditi do gubljenja potencijalnog klijenta. No, to zapravo i nije tako.

Odgovor leži u tome da samo stavljanje vaše e-mail adrese na web stranicu je loša ideja. Zašto? Zbog toga što je web pun robota. Računala su postavljena za pretragu weba, tražeći javne e-mail adrese koje se zatim stave na popis i prodaju se ljudima koji žele zatrpati vaš inbox – spamom. Stavite svoju e-mail adresu na stranicu i postoji 100% šansa da ćete se boriti sa spamom dugo vremena. Još jedna stvar, to što ćete samo staviti svoj e-mail na stranicu ne garantira da će vas posjetitelj kontaktirati. Također, zahtijevate posjetitelja da otvori e-mail aplikaciju da vam pošalje e-mail. Ne postoji garancija da će to napraviti, zbog toga što se posjetitelj možda nalazi na javnom računalu, mobitelu ili možda surfa sa tuđeg uređaja. Postoji bezbroj scenarija u kojima vas posjetitelj neće moći kontaktirati i u svim tim scenarijima, vi ste izgubili prednost.

S druge strane, kontakt forme se mogu uvijek koristiti. Praktične su i jednostavne za korištenje. Osim toga, kontakt forme vam omogućuju da prikupite podatke koje želite od posjetitelja bez da mu dajete neke specifične upute.

Dodavanjem i označavanjem polja kao obvezna polja za ispuniti, dobit ćete potrebne informacije, tj. informacije koje bi vjerojatno nedostajale kada bi ih zatražili u e-mail formi.

Ukratko, kontakt forme su pravi alat za posao, a ukoliko vam treba pomoć sa korištenjem kontakt formi možete nas kontaktirati.

Podijelite članak: