Izbor imena domene

Posjedovati pravo ime domene je esencijalno. Pomoću vašeg imena domene posjetioci će pronaći vašu web stranicu. Ona se pojavljuje na vašim print materijalima, a također je dijeljena online i offline kako se prepoznavanje vašeg branda povećava.

Slabo izabrano ime domene će imati rasprostranjen negativan utjecaj na vaš online i offline trud. Dobro izabrano ime domene je relevantno, pamtljivo i upotrebljivo.

Vaše ime domene bi trebalo biti relevantno za vaš posao. Tipično, to bi bilo ime vašeg poduzeća, ali u nekim situacijama, može biti malo više prostrano tj. upadljivo. Ako je vaše ime poduzeća predugo, možda bi ga trebali kreativno skratiti, ali da i dalje podsjeća na brand.

Na primjer, ako je naše ime poduzeća Golf igralište Dolina kardinala, mogli bi izabrati ime domene golf.hr. Golf.hr je odličan za naš marketing trud kod postizanja brzog pamćenja imena stranice, ali bi više SEO vrijednosti mogli postići koristeći način ove domene: DolinaKardinalaGolf.hr. U toj situaciji, ja bih kupila oboje. Jednostavno bih preusmjerila golf.hr na DolinaKardinalaGolf.hr i tada bih izgradila cijeli moj SEO trud oko duže domene. Zapravo, vi koristite ime kratke domene samo kada ju prikazujete u svojim marketing materijalima.

Ne predlažem vam da kupujete gomilu domena i da ih preusmjeravate. To i neće baš pomoći vašem SEO-u. Trebate uložiti cijeli svoj trud iza imena domene koju želite rangirati. Samo njihovo posjedovanje i upućivanje na određena mjesta neće pridonijeti vrijednost. Na drugoj strani, ako se vaš posao zove npr. Automehaničarska radionica Oxidian Zlatar, mogla bih kupiti domenu automehanicar.hr, ali DolinaKardinalaAutomehanicar.hr ne bi bila relevantna domena. Što je relevantnije ime vaše domene tim bolje, čak i za SEO. Tako da, držite se onoga što će imati smisla vašem ciljanom tržištu.

Sljedeće, učinite ju pamtljivom. To ćete učiniti na način da bude kratka, koristeći jednostavne termine i izabirući najučestalije sufikse. Kada pričam o sufiksima upućujem na .com, .net, .org. U današnje vrijeme, .com je i dalje najzastupljeniji i većina ljudi instinktivno utipka .com, čak iako ste vi naveli .net ili .org. Ako izaberete npr. golf.com, vaša konkurencija bi mogla biti na golf.hr, što bi rezultiralo vašem pripomaganju kod privlačenja prometa na njihovu web stranicu dok se vaš posjetitelj ne može sjetiti ispravnog sufiksa za vašu web stranicu.

Za hrvatsko tržište koriste se web stranice sa sufiksom .hr. Postoji još nekoliko sufiksa koji se u Hrvatskoj koriste kao npr .com.hr, ali njih i nije baš pogodno koristiti zbog toga što su teže pamtljivi.

Ovisno o tome imate li ili nemate pravnu osobnost možete imati pravo na nenaplatnu tj. besplatnu domenu. Dakle, da bi imali pravo na besplatnu domenu morate imati registriranu tvrtku, obrt, udrugu ili bilo koji drugi objekt sa pravnom osobnošću. Besplatna domena može biti isključivo vršna hrvatska domena, dakle domena sa .hr sufiksom. Sve ostale domene su naplatne. Vršnu .hr domenu, ukoliko na nju nemate pravo, možete i registrirati kod ovlaštenih registara.

Registracija naplatne domene je isto vrlo jednostavna. Provjeriti je li stranica dostupna ili ne, a zatim pratite korake za kupovinu domene.

Neke zemlje imaju specifične sufikse, kao što su .mx, ili .co.uk. Koristite one sufikse koji su najrasprostranjeniji u vašoj regiji. Ako imate problema sa izgovorom ili slovkanjem vašeg imena poduzeća, završit ćete sa još manje nego pamtljivim imenom domene. Umjesto toga, željet ćete isprobati alternativno ime domene koja i dalje održava osjećaj vašeg branda.

I na kraju, domena bi trebala biti upotrebljiva.  Ako dodajete crtice ili koristite neke druge prefikse koji nisu “www”, mogućnost je da ćete spriječiti posjetioca da posjeti vašu web stranicu. Kako bi ime domene bilo čim bolje trebali bi ga održati kratkim i bez ikakvih specijalnih znakova.

Nakon što izaberete ime vaše domene, preporučam vam da kupite više varijacija i sufiksa kako bi spriječili druge da ih registriraju. Također, ako koristite broj u vašoj domeni, ne bi bila loša ideja da kupite verziju sa izrečenim brojem, kako bi izbjegli komplikacije kod dijeljenja imena domene usmenim putem. Ako je ime vaše domene nedostupno, možda bi bilo vrijedno da kontaktirate trenutnog vlasnika da se raspitate oko cijene u slučaju kupnje. Ako ne možete pronaći njihove kontakt informacije na stranici, možete ih probati identificirati kroz “Whois”. Ovim putem ćete saznati tko je registrirani vlasnik. Sve informacije pronaći ćete na stranicama whois.net i who.is.

Teško je promijeniti ime domene kada je vaš marketing u toku. Dakle, procijenite svoje mogućnosti i napravite najbolji izbor za vaše poduzeće!

Podijelite članak: